Wielkość czcionki:AAA

Wycieczka do Kotliny Kłodzkiej - 25-26.04.2019 r.

Po miesiącach oczekiwań uczniowie klasy III i IV naszej szkoły wraz z trzema opiekunami: panią Ewą Świerzewską, panią Dorotą Rapior i panią Renatą Pawlak wybrała się na długo wyczekiwaną wycieczkę do Kotliny Kłodzkiej.

Dzień 1 – 25 kwietnia

Punktualnie o godz. 5.30 rano wyruszyliśmy autokarem na szkolną wycieczkę do Kotliny Kłodzkiej. Dla wielu z nas była to pierwsza daleka wyprawa w góry. Około godz. 8.00 dojechaliśmy do Kłodzka. W Minieurolandzie podziwialiśmy ponad 40 makiet najznamienitszych budowli z Dolnego Śląska, Ziemi Kłodzkiej, Europy oraz ze świata. Wszystko to znajdowało się w otoczeniu pięknego ogrodu, obfitego w tysiące unikatowych gatunków drzew i krzewów. Uczestniczyliśmy również w warsztatach modelarskich „Mały Modelarz – projektanci kamieniczek”. Potem wesołym autobusem wyruszyliśmy do Złotego Stoku. Zwiedziliśmy kopalnię złota z bardzo dowcipnym panem przewodnikiem, który opowiedział nam niezwykłą historię kopalni. Zobaczyliśmy jedyny w Polsce podziemny wodospad oraz jechaliśmy Podziemnym Tramwajem. Szukaliśmy również minerałów oraz otrzymaliśmy Certyfikat Zdobywcy kopalni Złota w Złotym Stoku. Zwiedzaliśmy Sztolnię Ochrową. Bardzo ciekawa była wizyta w Średniowiecznej Osadzie Górniczej, gdzie podziwialiśmy zdobycze techniki z czasów średniowiecza. Można było na własnej skórze wypróbować kierat albo poruszyć młyn wodny. Jednak najwięcej emocji dostarczył nam Dom Kata i Jaskinia Strachu. Okrzyki przerażenia, piski słychać było w całych Sudetach....

Dzień 2 – 26 kwietnia

Tuż po śniadaniu udaliśmy się do Muzeum Kolejnictwa w Jaworzynie Śląskiej. Po wykupieniu biletów wstępu zaczęliśmy zwiedzanie muzeum, gdzie jest zgromadzonych kilkadziesiąt eksponatów taboru kolejowego (parowozy, wagony, lokomotywy spalinowe). Zwiedzanie z przewodnikiem było cudowne. Pan Michał wielki pasjonat potrafił przyciągnąć naszą uwagę. Była również możliwość wejścia do wagonów i parowozów tych, które są udostępnione do zwiedzania. Zobaczyliśmy piękną makietę kolejową. Mieliśmy również możliwość jazdy zabytkowym pociągiem prowadzonym przez parowóz.

Kolejnym celem naszej wycieczki był Zamek Książ – jeden z największych zamków w Polsce i Europie i jednocześnie największy zamek na Dolnym Śląsku. Niegdyś nazywany był „perłą Śląska”, a także „zamkiem z bajki”. Położony na terenie Książańskiego Parku Krajobrazowego jest budowlą charakteryzującą się różnymi stylami architektury, posiadającą ponad 400 pomieszczeń. Uczestniczyliśmy w warsztatach pt. „Baśniowy Książ”. Przemierzaliśmy zamkowe dzieje z perspektywy mitów, legend i podań. To wyjątkowe zwiedzanie z panią Anią - naszą przewodniczką, dzięki której historia Zamku Książ przypominała nam wspaniałą opowieść o dawnych dziejach.

Pełni wrażeń, bogatsi o zdobytą wiedzę i zachwyceni pięknem ojczystej ziemi, wróciliśmy cali i zdrowi do naszych domów. Wszak wszędzie jest dobrze, ale najlepiej... w domu.

Uczniowie klasy III i IV

• Image00014
Herb polski

Czy wiesz, że

• W roku szkolnym 2019/2020 jest 180 uczniów

Statystyki

Odsłon artykułów:
487169

Czy wiesz, że

• W roku szkolnym 2019/2020 jest 180 uczniów

Bierzemy udział w projektach

Godziny przerw

Przerwy międzylekcyjne w naszej szkole są w godzinach: 8.05 - 8.10, 8.55 - 9.05, 9.50 - 10.05, 10.50 - 11.00, 11.45 - 11.55, 12.40 - 12.50, 13.35 - 13.45, 14.30 - 14.35